Diagnoza

Prawidłowo postawiona diagnoza, tak jak w przypadku zdrowia, tak i w przypadku trudności w uczeniu się jest podstawą do podjęcia prawidłowych działań zmierzających do polepszenia sytuacji dziecka zarówno w szkole jak i w życiu codziennym. 
W zależności od wieku dziecka można podejmować następujące czynności diagnostyczne:

DYSLEKSJA ROZWOJOWA
5 - 6 r. ż. badanie gotowości szkolnej
7 - 8 r. ż. diagnoza ryzyka dysleksji oraz 8 - 9 r. ż. ponowna diagnoza ryzyka dysleksji
10 lat (III - IV klasa) diagnoza ryzyka dysleksji

DYSKALKULIA 
5 - 6 r. ż. badanie gotowości szkolnej
7 - 10 r. ż. diagnoza kompetencji matematycznych
11 - 12 r. ż. diagnoza ryzyka dyskalkulii
13 - 16 r. ż. diagnoza dyskalkulii

Przyczyny specyficznych trudności w uczeniu się stanowią przedmiot zainteresowań badaczy od ponad stu lat. Na przestrzeni tych lat poglądy na ten temat ulegały zmianie. Obecnie w świecie nauki funkcjonuje kilka koncepcji przyczyn dziecięcych trudności. Postaram się je przybliżyć, w najbliższym czasie w osobnym poświęconym temu zagadnieniu poście. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Komentarze